beccasblogg-

Alla inlägg under december 2014

Av Becca - 31 december 2014 15:51

Så jag kanske eller kanske inte spenderade typ 3 minuter för att lista ut Beccas lösenord. Herregud den flickan har typ 12321 olika lösenord och sen ska man gå igenom allihopa för att hitta den rätta och göra en rolig grej här. Åh, juste. Kanske ska presentera mig litte också. HARKEL jo men asså hej, jag är Sofia. Ni vet, person som Becca ignorerade igår för hon bloggade tydligen. (Jag kanske ignorerande henne också medans jag gjorde annat men det bryr vi oss inte om) Aaaanywaaaay, anledningen till att jag typ hackade in mig på Beccas blogg är att hON GJORDE DEN BÄSTA JULKLAPPEN NÅGONSIN. HON SÅLDE SIN SJÄL FÖR DEN DÄR SKITEN IT IS AMAZING.

 

Sssshhhh Becca det är min bild nu jag får lägga upp den här om jag vill sshshhshhh...

Okej, så Becca, den lilla skiten, spenderade typ 3 veckor att rita den här bilden av en av mina karaktärer, Emeric, som hon älskar av hela sitt hjärta. Hon ritade den i anime stil vilket är helt jävla fantastiskt för hon behövde tydligen googla asmycke. (Hennes förklaring för kattöronen var, I quote, "Han är Emeric" vilket är helt klart en acceptabel ursäkt.)  

Look at that shit and marvel at the awesomeness.


Jag är klar nu. Trevlig att träffas eller nått. idk. Jag har velat hacka in på hennes blogg så länge det här är en dröm som blir sann. 

Byyyyeeee

//Sofia, the asshole friend

Av Becca - 30 december 2014 20:31

DETTA ÄR EN DRÖM JAG HADE FÖR NÅGRA NÄTTER SEDAN:

"Solen träffar mig i ansiktet och mina rödlackade klackar träffar asfalten med ett välbekant 'klick klack'
Mina ögon granskar förtjust alla bilar som står uppradade längst vägen. Röda, gröna, svarta glänsande jänkare på rad efter rad. Det är en ren och skär fröjd att vara omringad av alla dessa skönheter.
Jag letar mig till skuggan under ett utstickande tak vid vägkanten och tänder nonchalant min cigarett medans jag iaktar en röd Buick och dess ägare.
"Hörru stumpan, vill du ha lite eller?" Ler den trettioåriga mannen mot en ung kvinna och pekar självsäkert på sig själv. Klädd i vit skjorta, bakåtslickat hår, pilotsolglasögon och svart väst i läder så utgör han den perfekta 'raggaren'. Visst är han snygg men sättet han pratar med kvinnorna äcklar mig. Men givetvis fnittrar de fem kvinnorna och rättar till sina rockabilly klänningar så urringningen syns ännu mer.
"Fy fan," muttrar jag innan jag fimpar cigaretten och går mot bilen, det är dags att krossa lite ego.
"Hörru Stumpan," ler jag med slugaste leende jag har och lutar mig mot bilen för att sätta hakan mot takkanten.
Mannen som står på andra sidan bilen snurrar runt och tittar förvirrat på mig innan ett charmigt leende dyker upp på hans läppar.
"Hörru stumpan, ska du inte komma hit på min sida så jag kan se dig bättre och kanske, bara kanske, om du lovar att vara snäll, ha lite roligt?"
"Hörru," börjar jag med mitt sötaste leende, "Det enda jag vill ha av dig är din bil," sedan snurrar jag runt och fortsätter upp för gatan med svajande höfter, bara för att retas.
"Ooooh! BURN!" Vrålar killen med Cadillacen och jag vänder mig om för att se mannens snopna min innan jag går vidare.
- - - - - - - - -

Sitter på Sofias säng och bloggar... Med andra ord så är jag inte sååå social med henne..

Shit! Jag måste packa! Vi far ju för fan upp i morgon! Vad ska man ha på sig på nyår? Uuuhhh... googla?..
Jo, helt seriöst. Så desperat är jag.

Ah, var hos Optikern igår och hämtade mina glasögon. "Ta på dig dem!"
Uh, ja... HOLYFUCKINGSHIT VAD ÄR DETTA?!! när jag står still och fokuserar på en punkt så ser jag hur bra som helst men det svajar *naså' jäävulskt när jag rör på skallen.
Får man kalla sig Hipster nu eller? En hipster som snacka norrländska...
Det roligaste var att när jag sitter där på en soffa så kliver det in en gubbe och säger: "Få se om du blev fin i glasögonen!?"
Vänta, stopp, stanna, VA?! vem fan ä du?! Och KLART SOM FAN ATT JAG BLEV FIN!!!
Mamma vänder sig om och börjar gapflabba.
Hon kände visst den där gubben, men ändå.

*naså' jäävulskt är norrländska för: något sådant jävulskt
Uttalas: naASÅå jÄÄÄvulsKt!!

Kramen på er! Skulle uppskatta låttips!!
(Bilden är början på en teckning... har bara hunnit skugga skallen som hastigast)

Av Becca - 25 december 2014 01:59

*sexuellt stön* såååå braaa!!!

Nej... jag gör inget äckligt! Jag provar nämligen mina nya hörlurar från JAYS.. inget för er Iphone suckers! Baaara för Android! ?

Är verkligen superduperasbra nöjd med mina presenter! En alledes egen body mist från Victoria's Secret! Ett enormt ritblock med bra papper! Love it! Nya pennor... jag dreglade fan när jag såg dem!! Aaahhhmmm... så underbara! Nya mjukisbyxor och jeans, lite mer kläder.. Smink!

ÅH!! ÅÅÅH!!! JAG FICK EN SAK TILL MEN DET ÄR HEMLIGT!!! åååh! Det kommer bli som pricken över i:et!

Har egentligen jätte mycket att skriva om men fuck that, jsg skriver någon annan dag!

Kram på er! Hoppas att ni har haft det grymt!

Av Becca - 24 december 2014 13:55

Av Becca - 22 december 2014 18:52

Najs?
Nej, inte precis.
Har sån jävla mensvärk att jag gråter... springer tillslut upp (dubbelvikt) och hittar inga jävla alvedoner... eh... heh *nervöst skratt* mamma? Vars ä alla alvedoner?
"Vi har bara en kvar..."
Vad...i... helvete... Proppar i mig den (jag behöver i vanliga fall två..) och springer in på toa eftersom jag kommer att spy vilken sekund som helst.
Så ja, nu sitter jag här med en OLIDLIG smärta i mage & rygg...
Tillslut blir man då desperat att man måste försöka tänka på annat:
"Undra varFÖR RYMDEN ÄR SÅ Stor..."
Sen blir det blodigt allvar och man blir så desperat att det blir:
"JÄVLAR VILKEN FIN VÄGG!!! ÅÅH, FIN VÄGG! ALLEDES GRÖN OCH UNDERBAR!! VÄGG VÄGG VÄGGELIVÄGG!!! *svimmar*"

Varför... gör det så ont, när det INTE ENS BLÖDER?!!! SLUTA KRAMPA!!!
Aj...
Oj kolla.... Axe! Snifff sniff... (aaajjj)

Fem minuter senare:
Nu avliiiider jag... VÄNTA!!! nej... det lättade i en sekund sen VART DET KRIG IGEN.... Jag svettas och fryser på samma gång... bevisar (OHMYFUCKINGGOD!) Inte det hur ont det gör vette fan vad som gör... Nuuu lättade det... JAG KAN ANDAS!!! neverMIND Falskt (uhuuuhuu) alarm...

Sitt väldigt stilla... ooh my god... det kanske gick över... AAAH (=ett snabbt sting av smärta) oh c'mon baby, jag vet att du vill ge dig... sluta kämpa... shyssanlull kokar kiiitteln full... aAah...lite ont men jag gråter inte llängre... aAh...
Två minuter av mindre smärtor... kanske kanske... Ropa inte hej förrän du är över bäcken, eller vafan man nu brukar säga...

Två droppar blod... VAR DET VERKLIGEN VÄRT DET?! NEEEJ, DET VAR DET INTE!
Det kanske blir bättre om jag lägger mig på golvet...

Okej... jag ligger på golvet och NÄMEN DU SKÄMTAR!!!! SÄG INTE ATT VI HAR BESÖK OCKSÅ!!! *pressar örat mot dörren* jamen de kan du gere fan på att vi har!! Men det är mensvärk vi snackar om... jag tror Jessica förstår.
Nämen nu kan jag ju faktiskt andas...

Mamma: "Beccis? Jessica är här!"

Jag: JAMEN SATAN I GATAN VAD NAJS!! HÄR SITTER JAG OCH SLÖSAR BORT TID! JAG KOMMEE GENAST! *Öppnar dörren och dör i steget*
Typ...

Nää men man måste ju försöka, nypa sig i låret och gå ut... jag bjuder på en bild.. av mig... på golvet... för typ fem minuter sedan... utan smink... no filter... Våga Vara Ful!
Kram!

Av Becca - 21 december 2014 12:13

3 dagar kvar till jul!! YEAY!!! Enda dissen är att jag måste till kyrkan på morgonen, måste jag sminka mig? Nää! De kan ju för fan inte begära att jag sminkar mig halv 6 på morgonen!!

Igår låg jag och såg på snuttar av Parlamentet... Jag undrade om pappa hörde ljudet av när jag satte vattnet i halsen och lät ungefär som Smeagol ur Sagan om ringen... jag lyckades behålla det i käften och inte spruta ut allt i sängen, så lite stolt är man ju!

Okej, så om tre dagar kommer en tjock gubbe å knackar på dörren och kliver in med det berömda: "Hohoho! Finns det några snälla barn här?"
Detta är ögonblicket som jag sitter där i min svarta klänning med ett nervöst skratt och tänker på alla gånger jag har gjort potatismos av Elias och skyllt allt på Andreas!
Jag har precis kommit på en ny teknik, klandra mig inte!
Igår satte jag mig på Elias knän så de veks åt fel håll (hehe), la en hand för hans mun och väste: "lyssna nu jävligt noga, du gör som jag säger och det kommer inte göra ont. Desto mer du skriker, desto ondare gör det. Om du inte gör som jag säger *pressar ner hand knän ännu hårdare* gör det ont!"
JA! Jag vet, det är hjärtlöst och grymt men det fungerar... *HOST*och är roligt*HOST* hehe...

För att prata om något helt annat! Igår när jag satt där på toan med värsta jävla niagrafallet av blod ner i toaletten och njöt av mensvärk (notera sarkasmen i 'njöt')
Jag skämtar inte! Vattnet i toaletten var i en djup röd färg...
Hursomhelst, sitter där och funderar på vise versa när BOOM! NÄSBLOD! Det verkligen forsar ner! Rakt över mitt högra lår!! Det vart bara ett skyfall innan det gick över men satan vad drygt det var! Först torka bort den trevliga smörjan av snor/blod innan man torkar bort inälvor/blod...
Tur att menshelvetet typ är över nu...

Kramen! Oooh, ikväll ska jag skypa med Meli... JAG DÖR!!!!

Av Becca - 19 december 2014 14:53

Snacka om att man får rysningar när Tilde & Elin drar igång!
Med egen tolkning av Halleluja sjöng och spelade de imorse i kyrkan! Tildes röst kommer aldrig att sluta chocka mig och Elins skills på piano lämnar en grön av avund! Bra jobbat tjejer!

Jadu, annars? Fick mina betyg idag! E i matte och B i svenska & engelska.
Nöjd! Eftersom jag får en ny mattelärare så ska jag faktiskt försöka höja mitt betyg...

Haha, man somnar i soffan och när man vaknar så äre kolsvart ute
"Vilket jävla år är det?!" - känsla typ ;)

Kram!

Av Becca - 18 december 2014 10:41

Mina vänners uppfattning av mig... "becca i ett nötskal":

Becca

Hej och välkommen!

Lever i Norrland och har hästar som hobby!

Läs mer om mig i inläggen ;D

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

Vilket tema på nya headern?
 Hästar
 Romantik
 Lantligt
 "Djup"
 "Dikter"
 Poems ^^

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Gästbok!

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards